Verslag darttoernooi najaar 2019

Voor het eerst sinds 11,5 jaar konden we weer een darttoernooi houden omdat we weer een net clubhuis hebben, met een mooie locatie om te darten.

Zaterdagavond 7 december was het zover. Langzaam waren de aanmeldingen binnengekomen en uiteindelijk stonden er 14 darters en niet-darters te trappelen om te beginnen.

Tijdens het ingooien werd er al een 180 gegooid, dus dat beloofde wat.

In de voorrondes werden en weer snelle korte partijtjes gespeeld, en wel om van 301 zo snel mogelijk precies op 0 uit te komen. De voorrondes werden telkens door middel van loting gespeeld, het kon zijn dat je 2 of zelfs drie keer tegen dezelfde speler moest gooien. Dat bleek voor sommige geoefende darters nog best lastig, maar bijna iedereen wist wel één of meer potjes te winnen.

Na zes rondes gingen de beste 8 door naar de winnaarsronde, en de 6 overblijvers streden in de verliezers ronde.

In de verliezers ronde speelde men om 2 gewonnen legs van 301, nog altijd zonder dubbel uitgooi. Loes verloor hier van Lianne, Jasper B. verloor van Jasper E, en Marieke verloor van Robert. De finale werd gespeeld door Robert en Lianne. Uiteindelijk werd Lianne winnaar, en kreeg zij een lekkere zak pepernoten.

In de winnaarsronde speelden Carla, Ronald, Roel, Gerja, Martijn, Miranda, Justin en Michiel.

In de winnaarsronde werd gespeeld vanaf 501, en ook weer wie het eerst 2 legs won, nu wel met dubbel uitgooi aan het einde. Door middel van Loting begin Michiel tegen Carla, Carla kon het helaas niet winnen. Gerja pleegde zustermoord door haar oudere zus Miranda eruit te gooien. Martijn won van Roel, waar hij in de voorrondes al twee keer van verloren had, en de winnaar van de vorige keren Justin verloor dit maal van Ronald.

Daarna speelde Michiel in de halve finale tegen Martijn. De laatste won, terwijl Ronald Gerja aan het publiek toevoegde.

De finale tussen Martijn en Ronald werd een spannende. Ronald won de eerste leg, terwijl Martijn nog 111 punten over had. Daarna kwam Martijn sterk terug door de leg erna met een 105 uitgooi te winnen. De derde leg ging gelijk op, beiden scoorden regelmatig boven de 100 punten.

Ronald kreeg zelfs 1 wedstrijdpijl, maar uiteindelijk won Martijn. Al met al een gezellige dart-avond die zeer zeker in het voorjaar een vervolg zal krijgen.