Eerste zaalwedstrijd d’Ommerdieck!

Na bijna twee maanden rust speelde het eerste team van korfbalvereniging d’Ommerdieck in sporthal de Spil tegen Rood Wit 3 uit Wezep.
Aan deze fel spelende tegenstander moest d ‘ Ommerdieck even wennen. Gerja Eijkenaar zorgde voor het eerste doelpunt , maar Rood Wit kwam terug tot 1-2. Daarna goede aanvallen op rij waarbij d’Ommerdieck gelijk kwam 2-2 en zelfs op 4-2 voorsprong. Na 4-3 liet d’Ommerdieck het vijfde doelpunt aantekenen. 5-3. Rood Wit bleef goed doorgaan en zorgde voor de gelijkmaker 5-5 en zorgde voor de stand 5-7. Vlak voor rust scoorde d’Ommerdieck 6-7.

Ook in de tweede helft had d’Ommerdieck het moeilijk tegen de snelle spelers van Rood Wit. Er werd geforceerd geschoten en het lukte net niet. Na 6-9 kon d’Ommerdieck toch weer driemaal op rij scoren 9-9. Maar Rood Wit schoot ook driemaal op rij raak 9-12. D’Ommerdieck gaf niet op, bleef goed doorgaan. Nienke Rijkeboer schoot raak met één hand 10-12. Toch kon d’Ommerdieck de achterstand niet verkleinen. Na 11-13 was de eindstand 12-14.

Doelpuntenmakers : Gerja Eijkenaar 6x, Stefan van Veldhuizen 2x Jasper Batterink, Martin Alteveer, Nienke Rijkeboer en Astrid Aalbers.

Zaterdag 14 december speelt d’Ommerdieck in Deventer tegen Devinco 3 om 14.30 uur.