Gelijk opgaand duel tussen korfballers d’Ommerdieck en Devinco

Het eerste team van korfbalvereniging d’Ommerdieck speelde in de Deventer sporthal De Scheg tegen Devinco 3. Devinco is een bekende tegenstander, want in de veldcompetitie werd er ook al tegen dit team gespeeld. Beide teams waren aan elkaar gewaagd. De score ging gelijk op : wist Devinco te scoren , dan maakte d’Ommerdieck de stand weer gelijk en andersom ook. Het viel daarbij op dat de heren van d’Ommerdieck goed op schot waren. Zij namen het meerendeel van het aantal doelpunten voor hun rekening. D’Ommerdieck stond op voorsprong 4-5, maar even later was de stand weer gelijk. Na 6-6 en 7-7 was de ruststand 7-8 voor d’Ommerdieck.

Na rust kwam Devinco terug tot 8-8 en kwam daarna op voorsprong 9-8. Twee doelpunten van d’Ommerdieck zorgden weer voor een voorsprong 9-10 . Weer werd er om en om gescoord 11-12 en 12-13. Devinco wist weer gelijk te komen 13-13. Het laatste doelpunt was van Devinco 14-13. Helaas heeft d’Ommerdieck net verloren.

Doelpuntenmakers : Martin Alteveer 3x, Jasper Ekkelenkamp 3x, Jasper Batterink 3x, Gerja Eijkenaar 2x, Esther van Dijken en Robert Batterink allebei 1x.

De volgende wedstrijd is op 11 januari 2020. Om 14.45 uur speelt d’Ommerdieck tegen Amicitia 5 in sporthal de Spil.