Korfballers d’Ommerdieck verliezen van koploper Amicitia

In de eerste wedstrijd in 2020 speelde het eerste team van korfbalvereniging d’Ommerdieck tegen Amicitia 5 uit Vriezenveen. Amicitia is de koploper in de poule.

D’Ommerdieck begon in de basis opstelling met als aanval: Gerja Eykenaar, Nienke Rijkeboer, Martin Alteveer en Jasper Ekkelenkamp. In de verdediging: Esther van Dijken, Astrid Aalbers, Robert en Jasper Batterink.

D’Ommerdieck begon spetterend: na 8 seconden schoot Greja Eykenaar raak. Een minuut later was de stand gelijk. Maar d’Ommerdieck bleef goed aanvallen 2-1. Amicitia kwam terug tot 2-3. De gelijkmaker werd weer door Gerja Eykenaar gemaakt 3-3. Na 3-4 kon d’Ommerdieck weer gelijk komen en Jasper Ekkelenkamp zorgde met twee rake schoten voor 6-4. Weer kwam Amicitia langszij 6-6. D’Ommerdieck bleef goed doorgaan en rondde de aanval af met een raak doelpunt 7-6. Amicitia kwam weer op voorsprong 7-8, maar Jasper Batterink zorgde voor 8-8. In de laatste minuut voor rust schoot Amicitia raak. Ruststand 8-9.

In de tweede helft kwam Stefan van Veldhuizen in het veld voor Martin Alteveer. Beide teams waren goed aan elkaar gewaagd, want 8 minuten lang werd er niet gescoord. Amicitia was het eerst op schot 8-10, gevolgd door d’Ommerdieck 9-10. Daarna had d’Ommerdieck het heel erg moeilijk met de zuiver schietende heren van Amicitia. Zij schoten het éne doelpunt na het andere raak. De stand was 9-17. Martin Alteveer kwam weer in het veld, hij verving Jasper Batterink. Maar d’Ommerdieck had geen geluk, de ballen rolden weer uit de korf. Na 9-21 wist Astrid Aalbers in de laatste minuut de stand op 10-21 te brengen.

Doelpuntenmakers : Gerja Eykenaar 2x, Astrid Aalbers 2x, Jasper Ekkelenkamp2x, Jasper Batterink 2x en Nienke Rijkeboer.
Zaterdag 18 januari speelt d’Ommerdieck thuis in de Spil tegen Dindoa 7 uit Ermelo. Aanvang 14.45 uur.