Schoolkorfbaltoernooi was een groot succes!

Ook dit jaar was er weer een prachtig schoolkorfbaltoernooi georganiseerd. Dit jaar was de 41ste keer alweer! Het schoolkorfbaltoernooi werd gehouden voor de groepen 4 en 5 van basisscholen. De opkomst was groots, want er werden maar liefst 26 teams ingeschreven uit Nieuwleusen en de regio.

De organisatie was in handen van buurtsportcoach Marco Hollak, bijgestaan door leerlingen van Landstede, die voor de tijdwaarneming , de omroep en de uitslagen zorgden. Van korfbalvereniging d’Ommerdieck deden 10 leden mee als kameleon, die de wedstrijden begeleidden.

Alle teams waren verdeeld in 4 poules. Nadat alle wedstrijden gespeeld waren, was er een halve finale tussen (Tweemaster) de winnende leeuwen en (de Zaaier) de Eikeltjes. Ook moesten de (de Wegwijzer) de Boeven en (de Zaaier) de Korfballers 1. Na een spannende finale werden de Eikeltjes van basisschool de Zaaier eerste! Als tweede eindigden de winnende leeuwen van de Tweemaster. De Boeven van basisschool de Wegwijzer werden derde en Kofballers 1 van de Zaaier werden vierde. Robert Batterink, voorzitter van d’Ommerdieck, reikte de prijzen uit en bedankte de kinderen en de organisatie voor hun goede inzet.

Het was een zeer geslaagde middag! Alle kinderen zijn uitgenodigd om nog eens te komen kijken op de trainingen. Korfbal is natuurlijk niet alleen voor jonge kinderen, maar voor alle leeftijden. Dus of je hebt mee gedaan met het toernooi, je oud-korfballer bent of gewoon iemand die het leuk lijkt om te proberen, kom dan gerust eens kijken. De korfbal traint op woensdagavond vanaf 6 uur in sporthal de Spil in Nieuwleusen. Meer informatie over korfbal kun je vinden op deze website onder het kopje ‘word lid’!