Klinkende overwinning van korfballers d’Ommerdieck!

D’Ommerdieck speelde thuis tegen Devinco uit Deventer. De schottraining van afgelopen woensdag heeft zaterdag zijn vruchten afgeworpen. Bijna het hele team was op schot. Dit resulteerde in twee gelijke aantal doelpunten in beide helften van de wedstrijd. 6 om 6. In de aanval stonden Gerja Eykenaar, Janniek Talen, Martin Alteveer en Robert Batterink In de verdediging Miranda Huzen, Carlijn Haan, Jasper Ekkelenkamp en Stefan van Veldhuizen.

D’Ommerdieck begon sterk. Door Gerja Eykenaar stond er al snel 2-0 op het scorebord. Na 3-0 schoot Devinco raak 3-1. Na 3-1 wist Gerja Eykenaar weer raak te schieten 4-1. Na 5-2 kwam Jasper Batterink in het veld voor Jasper Ekkelenkamp.

De ruststand was 6-2. Na rust weer twee doelpunten van Gerja Eykenaar, na een slimme omdraaibal kreeg zij de ruimte om rustig raak te schieten 8-2. Na 8-3 bleef d’Ommerdieck goed combineren en wist de aanvallen met doelpunten af te ronden 12-3. Een wissel bij d’Ommerdieck. A junior Denise Schuurman kwam in het veld voor Miranda Huzen. Ook de inzet van een snelle heer bij Devinco kon het tijd niet keren. Zij wisten nog één doelpunt te scoren. Eindstand 12-4 .

Doelpuntenmakers : Gerja Eykenaar 5x, Stefan van Veldhuizen 2x, Carlijn Haan, Miranda Huzen, Martin Alteveer, Jasper Ekkelenkamp en Robert Batterink allen 1x.

Zaterdag 26 september speelt d’Ommerdieck thuis de returnwedstrijd tegen Oranje Zwart uit Zwolle, aanvang 14.30 uur.