D’Ommerdieck op weg naar kampioenschap?

Kunnen de korfballers van d’Ommerdieck zich op 20 oktober herfstkampioen noemen? Na drie gewonnen wedstrijden staat d’Ommerdieck bovenaan met 6 punten. Op de tweede plaats staat NIEK uit Pesse met 2 punten uit 2 wedstrijden. D’Ommerdieck en NIEK komen elkaar nog tweemaal tegen.

Afgelopen zaterdag speelde d’Ommerdieck de returnwedstrijd tegen HHV 3 uit Hollandscheveld. De vorige wedstrijd werd met dubbele cijfers gewonnen , maar zo gemakkelijk ging het nu niet. In de aanval stonden Gerja Eykenaar, Nienke Rijkeboer, Robert Batterink en Stefan Hekman, Stefan Hekman als vervanger van Jasper Batterink. In de verdediging Agnes Compagner, Esther van Dijken, Stefan van Veldhuizen en Jasper Ekkelenkamp. Gelijk na 1 minuut wist HHV te scoren, maar d’Ommerdiek kwam snel terug tot 2-1. Na 2-2 werden er goed opgezette aanvallen afgerond met drie doelpunten 5-2.  HHV kwam terug tot 5-4. De ruststand was 6-4.

Na rust kwam Astrid Aalbers in het veld voor Agnes Compagner. Esther van Dijken schoot raak met een prachtig schot 7-4. Na 7-5 werden er weer goede kansen afgemaakt, zodat de stand 10-5 was. HHV wist ook raak te schieten 10-6. Na 11-6 van Gerja Eykenaar gaf HHV de moed nog niet op en wist nog tweemaal te scoren. De eindstand was 11-8. Doelpuntenmakers Gerja Eykenaar 3x, Robert Batterink 3x, Esther van Dijken 2x, Agnes Compagner, Nienke Rijkeboer en Jasper Ekkelenkamp allen 1x.

Zaterdag 6 oktober speelt d’Ommerdieck de belangrijke wedstrijd tegen NIEK, aanvang 14.45 uur op het korfbalveld in Nieuwleusen.