D’Ommerdieck nog steeds op de eerste plaats!

De wedstrijd van de korfballers van d’Ommerdieck 1 tegen NIEK 1 uit Pesse was belangrijk voor de bovenste plaats. D’Ommerdieck begon met de basisspelers : in de aanval Nienke Rijkeboer, Gerja Eykenaar, Jasper Batterink (weer terug) en Martin Alteveer, in de verdediging : Agnes Compagner, Astrid Aalbers, Jasper Ekkelenkamp en Stefan van Veldhuizen.

Beide teams waren aan elkaar gewaagd. Het spel ging snel heen en weer en waren vele kansen, maar die troffen geen doel. Na 6 minuten speeltijd lukte het Martin Alteveer om raak te schieten en daarna duurde   het 10 minuten, voordat het tweede doelpunt viel. Gerja Eykenaar zorgde voor 2-0. Ook aan de kant van NIEK waren er veel kansen en uiteindelijk lukte het NIEK om raak te schieten 2-1. Stefan van Veldhuizen verzilverde een strafworp 3-1, waarna de eerste aanval weer aan de beurt was. Ook nu weer heel veel kansen, maar ze werden niet afgemaakt. Na 4-1 wist NIEK weer raak te schieten 4-2. Daarna weer een lange doelpuntloze periode. Agnes Compagner bracht de ruststand op 5-2.

In de tweede helft stond er een ander d’Ommerdieck team in het veld. Er werd goed gecombineert, samen gespeeld , het tempo ging omhoog en de kansen afgewacht. Dit resulteerde in een doelpuntenfestijn, waarbij de teller op 12-2 kwam te staan. Na 12-3 werd het nog 14-3, maar in de laatste seconde wist NIEK nog te scoren en was de eindstand 14-4. Door deze overwinning staat d’Ommerdieck bovenaan met 8 punten uit 4 wedstrijden. Zaterdag 13 oktober speelt d’Ommerdieck tegen SCO  5 in Oldeholtpade. De wedstrijd begint om 18.30 uur.