D’Ommerdieck behoudt ongeslagen status

Op verzoek van tegenstander SCO uit Oldeholtpade werd de korfbalwedstrijd verzet naar 18.30 uur. Onder ideale zomerse temperaturen werd het een prachtige doelpuntrijke wedstrijd. Deze wedstijd was de retrunwedstrijd, die d’Ommerdieck thuis met 15-2 had gewonnen. In de aanval stonden : Agnes Compagner, Nienke Rijkeboer, Robert en Jasper Batterink. In de verdediging : Astrid Aalbers, Esther van Dijken, Jasper Ekkelenkamp en Stefan van Veldhuizen.

SCO wist gelijk in de eerste minuut raak te schieten, maar het antwoord van d’Ommerdieck kwam daar gelijk achteraan 1-1. Daarna werden goed opgezette aanvallen goed afgerond, zodat de stand 1-4 was. SCO kwam terug tot 2-4 en 3-5. Na 4-7 was d’Ommerdieck goed op schot en wist vijfmaal op rij te scoren. 4-12. De ruststand was 5-12.

Na rust kwam Gerja Eykenaar in het veld voor Nienke Rijkeboer. D’Ommerdieck begon met aanvallen en Gerja Eykenaar wist gelijk te scoren 5-13. In deze helft kreeg d’Ommerdieck weer heel veel kansen, maar de zuiverheid ontbrak. Na 5-15 verzilverde SCO een strafworp 6-15 en wist daarna nog tweemaal te scoren 8-17. Tot in de laatste minuut bleef d’Ommerdiek goed doorgaan en wist daarin nog twee doelpunten te maken .De eindstand was 8-19.  D’Ommerdieck staat nu ongeslagen bovenaan met nog één wedstrijd te gaan en SCO eindigt op de tweede plaats.

Doelpuntenmakers : Stefan van Veldhuizen 4x, Astrid Aalbers 4x, Agnes Compagner 3x,  Robert Batterink 2x, Jasper Batterink 2x, Nienke Rijkeboer, Jasper Ekkelenkamp, Esther van Dijken en Gerja Eykenaar allen eenmaal. De laatste veld wedstrijd tegen NIEK in Pesse wordt op een nader te bepalen tijdstip vastgesteld.