D’Ommerdieck 2 ook kampioen!

Zaterdag 20 oktober stond er een belangrijke korfbal wedstrijd op het programma van d’Ommerdieck 2 : de returnwedstrijd tegen Thrianta uit Hoogeveen. De eerste wedstrijd tegen Thrianta in Hoogeveen werd met 11-9 verloren.

Thrianta had 7 punten uit 4 wedstrijden en kon kampioen worden door tweemaal te winnen. D’Ommerdieck had 8 punten uit 5 wedstrijden en kon dus alleen bij winst kampioen worden !

Er stond dus heel veel op het spel !

Een zeer gemotiveerd d’Ommerdieck stond er in het veld, de aanval begon met goed spel en zij wisten in drie minuten tijd de stand op 2-0 te brengen. Daarna bleef d’Ommerdieck geconcentreerd spelen en wist de aanvallen met goede schoten af te ronden 5-0. Na 5-1 was de ruststand 6-1.

Na rust werd er gewisseld. Nienke Rijkeboer kwam in het veld voor Jeanine Bril en Stefan van Veldhuizen voor Harry van Leussen.

Thrianta probeerde in de tweede helft meer vat op het spel te krijgen , maar kon niet scoren. D’Ommerdieck bleef goed doorgaan met raak schieten. De stand was 10-1. Na 10-2 werd het 11 -2 door Janniek Talen, die een goede wedstrijd speelde. Thrianta schoot raak 11-3. Daarna wist d’Ommerdieck driemaal raak te schieten 14-3. Na 14-4 werd de eindstand bepaalt op 15-4.

Door deze overwinning is d ’Ommerdieck 2 kampioen geworden met 10 punten uit 6 wedstrijden.

Doelpuntenmakers : Miranda Huzen 3x, Nienke Rijkeboer 3x, Jasper Ekkelenkamp 2x, Michiel Huzen 2x, Stefan van Veldhuizen 2x, Harry van Leussen, Astrid Aalbers en Janniek Talen allen 1x.

De veldcompetitie is afgelopen. Op 7 november begint de zaaltraining in sporthal de Spil.

Na de oefenwedstrijden op 17 november begint de zaalcompetitie op 24 November.