Oranje Zwart een maatje te groot voor d’Ommerdieck

In Zwolle speelde het eerste team van korfbalvereniging d’Ommerdieck tegen koploper Oranje Zwart 4. Oranje Zwart staat bovenaan inde poule met 12 punten uit 6 wedstrijden en een doel gemiddelde van 145 tegen 69. Alle wedstrijden werden tot nu toe met 20 of meer doelpunten gewonnen. Dus dat het een moeilijke wedstrijd zou worden, stond van tevoren vast. In de basis stond Femke Rijkeboer in plaats van haar zus Nienke Rijkeboer.

Oranje Zwart begon in hoog tempo en wist na het eerste balcontact raak te schieten. Daarna wist Oranje Zwart zuiver schietend de stand op 9-0 te brengen. D’Ommerdieck kreeg wel een paar kleine kansjes, maar wist ze niet af te maken. Femke Rijkeboer zorgde voor 9-1. Na 10-2 door Jasper Batterink, liet Astrid Aalbers 12-3 aantekenen, gevolgd door Jasper Batterink 12-4.

De ruststand was 15-4. Ook na rust hield Oranje Zwart het hoge tempo aan en bleef vanuit alle hoeken raak schieten. 23-4. Jasper Batterink schoot het vijfde doelpunt raak 23-5. Oranje Zwart wist nu in elke minuut raak te schieten 28-5 . Martin Alteveer benutte een kans 28-6 en ook Stefan van Veldhuizen schoot raak. De eindstand was 30-7.

Doelpuntenmakers : Jasper Batterink 3x,Femke Rijkeboer, Astrid Aalbers, Martin Alteveer en Stefan van Veldhuizen.

Zaterdag 8 februari speelt d’Ommerdieck in Elburg tegen Elburg 3 om 20.50 uur.