Korfballers d’Ommerdieck winnen eerste zaalwedstrijd.

De eerste zaalkorfbalcompetitiewedstrijd van d’Ommerdieck in de nieuwe sporthal van het kulturhus de Spil werd met 18-10 gewonnen.
Tegenstander was Achilles 3 uit Almelo. Helaas kon d’Ommerdieck niet beschikken over drie dames uit de basis. Invallers uit het tweede team waren Miranda Huzen en Femke Rijkeboer.

In de aanval stonden Gerja Eijkenaar, Nienke Rijkeboer, Jasper Ekkelenkamp en Martin Alteveer. In de verdediging Femke Rijkeboer, Miranda Huzen, Jasper Batterink en Stefan van Veldhuizen. Al na één minuut wist Gerja Eijkenaar raak te schieten, maar gelijk was daar het antwoord van Achilles 1-1. Femke Rijkeboer zorgde voor 2-1. Daarna werd de stand weer gelijk 2-2. Ook Jasper Ekkelenkamp wist de korf te vinden 3-2 voorsprong voor d’Ommerdieck. Maar ook nu wist Achilles gelijk te komen 3-3. De aanvallen van d’Ommerdieck liepen goed en werden daarna goed afgerond. Er werd zesmaal op rij raak geschoten en de stand was 9-3. Achilles wist nog vlak voor rust de stand op 9-4 te brengen.

Ook na rust bleef d’Ommerdieck goed op schot. Martin Alteveer zorgde voor 10-4. Na 10-5 werden er weer goede aanvallen opgebouwd en rustig raak geschoten 13-5. Achilles bracht de stand op 13-7. Daarna schoot Jasper Ekkelenkamp tweemaal achter elkaar raak, gevolgd door Stefan van Veldhuizen, die ook tweemaal raak schoot 17-7. Na 17-10 wist Nienke Rijkeboer het laatste doelpunt van de wedstrijd te maken. Eindstand 18-10.

Doelpuntenmakers : Martin Alteveer 4x, Stefan van Veldhuizen 3x, Jasper Ekkelenkamp 3x, Miranda Huzen 3x, Gerja Eijkenaar 2x, Jasper Batterink, Femke Rijkeboer en Nienke Rijkeboer allen 1x.

Zaterdag 1 december speelt d’Ommerdieck uit in Wierden tegen Blauw Zwart 3. Aanvang 16.20 uur.