Korfballers d’Ommerdieck goed op schot!

In de returnwedstrijd tegen Blauw Zwart uit Wierden was d’Ommerdieck goed op schot. In Wierden werd er in de laatste minuut een gelijkspel uit gesleept, maar nu kon d’Ommerdieck goed hun eigen spel blijven spelen.

In ’t begin was het even zoeken naar de goede kansen, maar na 1-1 kwam d’Ommerdieck na 8 minuten op schot. 4-1 Na 4-2 werd het 6-3, waarbij Nienke Rijkeboer met één hand raak schoot. Blauw Zwart wist nog het vierde doelpunt te maken. D’Ommerdieck bleef zorgvuldig goede aanvallen opzetten en daarna de kansen benutten. Ruststand 11-4.

Na de rust kwam Jasper Ekkelenkamp in het veld voor Martin Alteveer en Gerja Eykenaar voor Astrid Aalbers. Blauw Zwart wist gelijk te scoren in de tweede helft, maar de doelpuntenmachine van d’Ommerdieck kwam weer op gang 15-5. Nog twee doelpunten wist Blauw Zwart re scoren 16-7, waarna d’Ommerdieck goed bij de les bleef en goede aanvallen wist op te zetten en de verdediging veel ballen onderschepte. Dit resulteerde in de eindstand 21 -7.

Doelpuntenmakers Stefan van Veldhuizen 6x, Martin Alteveer 3x, Jasper Batterink 3x, Nienke Rijkeboer 2x, Robert Batterink 2x, Jasper Ekkelenkamp 2x, Agnes Compagner 1x , Gerja Eykenaar 1x en Esther van Dijken 1x.

Vanwege de voorjaarsvakantie is de volgende wedstrijd op 2 maart. D’Ommerdieck speelt thuis in de Spil om 14.40 uur tegen Avereest 1 uit Dedemsvaart