D’Ommerdieck behoudt de eerste plaats!

De korfballers van d’Ommerdieck speelden in Almelo tegen Achilles 3. D’Ommerdieck staat bovenaan met 11 punten uit 6 wedstrijden en Achilles onderaan met 0 punten uit 6 wedstrijden. D’Ommerdieck kon met pijn en moeite een achttal binnen de lijnen krijgen, want door ziekte misten er drie basis spelers. In de basis bij d’Ommerdieck stond Carlijn Haan vanuit het 2e.

D’Ommerdieck begon goed aan de wedstrijd: na vijf minuten was het 0-2, gevolgd door doelpunten in de daarna tien minuten 0-5. Het eerste doelpunt van Achilles 1-5. De dames Gerja Eykenaar en Agnes Compagner waren goed op schot en scoorden om en om. Ook Achilles wist raak te schieten ,zodat de ruststand 3 -10 was.

Na rust wist Jasper Ekkelenkamp raak te schieten 3-11. Achilles wist ook de korf te vinden 4-11. Na 4-12 door Agnes Compagner brak er een doelpuntloze periode aan. D’Ommerdieck kreeg alle ruimte om te scoren, bleef in de aanval, maar het lukte maar niet om raak te schieten.Met nog 11 minuten op de klok wist Martin Alteveer tweemaal vlot achter elkaar de stand op 4-14 te brengen. Daarna weer veel goed opgezette aanvallen, heel veel kansen, maar niets raak.In de slotminuut schoot Achilles raak. Eindstand 5-14.

Doelpuntenmakers: Agnes Compagner 4x, Martin Alteveer 4x, Gerja Eykenaar 3x, Jasper Ekkelenkamp 1x , Jasper Batterink 1x en Carlijn Haan 1x . D’Ommerdieck staat nu nog steeds bovenaan. Zaterdag 9 februari speelt d’Ommerdieck thuis in de Spil om 15.15 uur tegen Blauw Zwart 3 uit Wierden. Blauw Zwart staat op de derde plaats.