Korfballers d’Ommerdieck 2 overtuigend kampioen !

Het is het tweede team van korfbalvereniging d’Ommerdieck gelukt om dit seizoen tweemaal kampioen te worden. Eerst in de najaarsveldcompetitie en nu in de voorjaarsveldcompetitie. De laatste veldwedstrijd van dit seizoen was tegen Thrianta uit Hoogeveen. D’Ommerdieck moest winnen om kampioen te worden en begon dus voortvarend aan de wedstrijd.

Na 1-0 werd de stand gelijk 1-1, d’ Ommerdieck wist weer te scoren 2-1, maar even later was de stand weer gelijk 2-2. Daarna was d’Ommerdieck heer en meester op het veld, maakte mooie aanvallen en wist ze af te ronden. De ruststand was 8-2.

In de tweede helft zakte d’Ommerdieck wat in. Het werd 8-4 en na 11-4 wist Thrianta viermaal op rij raak te schieten 11-8. Het laatste doelpunt was voor d’Ommerdieck. Eindstand 12-8.

Doelpuntenmakers : Martin Alteveer 6x, Jasper Batterink 2x, Jasper Ekkelenkamp , Femke Rijkeboer, Carla Aalbers en Gert Timmerman allen 1x.

D’Ommerdieck behaalde 10 punten uit 6 wedstrijden.