D’Ommerdieck sluit veldcompetitie af met gedeelde tweede plaats

Woensdagavond speelde het eerste team van korfbalvereniging d’Ommerdieck tegen Dos Kampen 4. Om kampioen te worden moest Dos Kampen winnen. D’Ommerdieck speelde in de vaste opstelling en begon gelijk goed 1-0 door Martin Alteveer. Twee minuten later was de stand gelijk 1-1. D’Ommerdieck hield goed balbezit en kreeg mooie kansen, die door goed opgezette aanvallen, resulteerde in vier doelpunten op rij 5-1. Maar Dos Kampen had goede wissels meegebracht en die brachten de stand op 5-3. Gerja Eykenaar schoot raak 6-3. Dos Kampen verhoogde het tempo en wist de stand op gelijke hoogte te brengen 6-6. Martin Alteveer verzilverde een strafworp 7-6. De ruststand was 7-7.

D’Ommerdieck kwam goed uit de kleedkamer en wist door goed te verdedigen Dos Kampen van het scoren af te houden. De aanval van d’Ommerdieck wist wel viermaal achter elkaar te scoren 11-7. Dos Kampen bleef goed doorgaan en schoot van afstand raak. Zij kwamen dichterbij 11-10. D’Ommerdieck schoot daarna tweemaal raak door een prachtig opgezette aanval 13-10. Na 13-11 schoot Martin Alteveer weer een strafworp raak 14-11. De eindstand was 14-12.

Door deze overwinning eindigden d’Ommerdieck en Dos Kampen gelijk met 7 punten uit 6 wedstrijden en behaalden de tweede plaats.

Doelpuntenmakers : Martin Alteveer 4x, Jasper Batterink 3x ,Gerja Eykenaar 2x, Nienke Rijkeboer 2x, Jasper Ekkelenkamp, Esther van Dijken en Stefan van Veldhuizen allen 1x.