D’Ommerdieck op weg naar het kampioenschap!

Het eerste team van korfbalvereniging d’Ommerdieck speelde woensdagavond 13 maart een competitie wedstrijd tegen Centrum uit de Krim. Het lukte beide teams een kwartier lang niet om te scoren. Het spel golfde heen en weer, maar er werd niet gescoord. Gerja Eykenaar wist de korf te vinden en daarna kwam d’Ommerdieck beter op schot 3-0. Na 3-1 werd het 4-2 en de ruststand was 5-2.

Na rust kwam Robert Batterink in het veld voor Stefan van Veldhuizen. Een gemotiveerd Centrum kwam uit de kleedkamer en begon in hoog tempo te spelen. Maar eerst wist Esther van Dijken te scoren 6-2. Centrum kwam terug tot 6-4 en de tweepuntenmarge bleef doorgaan tot 7-5 en 8-6. Daarna zette d’Ommerdieck goede aanvallen op en wist deze ook af te ronden. Ze schoten 10 maal op rij raak !. De stand was 16-6. De eindstand was 16-7.

Doelpuntenmakers : Martin Alteveer 4x, Esther van Dijken 3x, Jasper Batterink 3x, Gerja Eykenaar 2x, Nienke Rijkeboer 1x, Jasper Ekkelenkamp, 1x Robert Batterink 1x en Stefan van Veldhuizen 1x.
Zaterdag 16 maart speelt d’Ommerdieck tegen nummer 2 Amicitia in Vriezenveen.