D, Ommerdieck sluit veldcompetitie winnend af.

De laatste wedstrijd van de najaarscompetitie van het eerste team van korfbalvereniging d’Ommerdieck was tegen hekkensluiter Amicitia in Vriezenveen. Amicitia speelde op een klein veld en d’Ommerdieck moest hier eerst aan wennen. Toch was het begin goed: het stond al snel 0-3 voor d’Ommerdieck. Amicitia wist terug te komen tot 3-3 met prachtige afstand schoten. Maar d’Ommerdieck combineerde en zette goede aanvallen op. Dit resulteerde in een drie punten voorsprong 3-6. Na 4-6 werd het 4-7 door Stefan van Veldhuizen, die zijn vierde doelpunt liet aantekenen. Na 5-7 ging de rust in met de stand 5-8.

Ook in de tweede helft bleef het maar miezeren en werd de bal glad en werd er vaak uitgegleden. Gelijk na rust wist Jasper Ekkelenkamp raak te schieten . Amicitia voerde het speltempo op en wist met prima kansen tot op gelijke hoogte te komen 9-9. D’Ommerdieck bleef goed doorgaan en bleef maar schieten. Jasper Batterink benutte een strafworp 9-10. Een vrije bal werd raak gegooid door Astrid Aalbers en tot slot wist Gerja Eijkenaar ook de vrije bal raak te schieten. Eindstand 9-12.

Door deze overwinning eindigt d’Ommerdieck op de tweede plaats met 8 punten uit 6 wedstrijden. Doelpuntemakers : Stefan van Veldhuizen 4x, Gerja Eijkenaar 2x, Martin Alteveer 2x, Jasper Batterink, Jasper Ekkelenkamp, Astrid Aalbers en Nienke Rijkeboer allen 1x. D’Ommerdeck gaat zich nu voorbereiden op de zaalcompetitie.