Korfbal in Nieuwleusen?

Het aardige van korfballen

Bij korfbal speel je met mannen en vrouwen of met jongens en meisjes in één team. De spelregels houden daar rekening mee. Korfbal gaat om snelheid en behendigheid. Bij korfbal moet je door samenspelen en vrijlopen kansen maken om te scoren. ‘s Zomers speel je korfbal op het veld en ’s winters in zaal. Het speelveld bestaat uit 2 vakken, aanval en verdediging. Gedurende de wedstrijd wissel je regelmatig van aanval naar verdediging en andersom.

Vanaf je zesde jaar kan je op zeer speelse wijze kennis maken met korfbal. Je komt dan bij de welpen. Vanaf je acht­ste jaar kan je al wedstrijden spelen bij de pupillen. Hierna groei je langzaam naar aspiranten, junioren en uiteindelijk de senioren. Maar je hoeft niet als welp te beginnen. Op iedere leeftijd kun je het proberen. Het is ook mogelijk om als recreant je korfbalcarrière te beginnen. Recreanten korfballen voor de gezelligheid.

Interesse?

Lijkt het jou nu leuk om korfbal eens te proberen? Gezellig in ontspannen sfeer, ontdekken hoe korfbal in elkaar steekt! Kom dan gerust langs op een trainingsavond. Wij trainen op de woensdagavond, in het begin van de avond traint de jeugd en we eindigen natuurlijk met de senioren. Kom gerust eens langs er is altijd wel iemand bereid om je te helpen. Mocht je specifiek op zoek zijn naar de trainingstijden van een team, kijk dan op de contact pagina voor de contact info van onze secretaris, dan helpt hij je verder! Proberen is natuurlijk geheel gratis. We hopen je snel te zien!

Lid worden?

Klik HIER voor het aanmeldformulier en lees verder voor meer formele informatie.

Wanneer je lid wilt worden kun je een aanmeldingsformulier vragen bij één van de bestuursleden of downloaden. Opgave van jeugdleden dient te voor­zien zijn van een handtekening van één van de ouders/verzorgers. Beëindiging van het lidmaatschap moet ook schriftelijk gebeuren. Afhankelijk van het moment van beëindiging van het lidmaatschap is contributie verschuldigd over een half of een heel jaar.

Trainingen en wedstrijden

Elke week wordt er per team minimaal één keer getraind. Dag en tijd wordt in overleg met de trainer(s) vastgesteld. Wanneer je een keer niet kunt trainen, moet je dit doorgeven aan je trainer. De wedstrijden worden altijd op zaterdag gespeeld. Ben je door ziekte verhinderd om te spelen of kun je echt een keer niet spelen, dat moet je dit doorgeven aan de wedstrijdcommissie. Naam en telefoonnummer vind je op het wedstrijdprogramma. Voor elke competitie (veld en zaal) ontvangt ieder lid zo’n wedstrijdprogramma. Daarnaast zullen bij thuis­wedstrijden leden (veelal met het diploma jeugdwedstrijd­leider) ingezet worden bij het fluiten van thuiswedstrijden van de jeugd. Ieder (mogelijk) nieuw lid mag een maand gratis meetrainen voordat het lidmaatschap ingaat.

Clubtenue

Het clubtenue bestaat uit: wit shirt en wit broekje/rokje en witte sokken. Elk team speelt in gesponsorde shirts.

Uitwedstrijden

Zoals bij elke sport speel je uit- en thuiswedstrijden. Bij uitwedstrijden wordt gebruik gemaakt van auto’s. Bij toerbeurt doen wij een beroep op ouders om bij een uitwedstrijd van uw kind te rijden. Dit staat vermeld op het wedstrijdprogramma. Lees dit, ook als ouder, goed door. Kunt u een keer niet op de aangewezen datum rijden, wilt u dan eerst zelf proberen te ruilen? Lukt dit niet, dan graag even contact met de wedstrijdcommissie.

Niet alleen korfbal

De vereniging kent verschillende sfeerverhogende activiteiten zoals:

• Jaarlijks kamp
  • Sinterklaas vieren
  • Korfbalinstuif
  • Jeugdactiviteiten: zwemmen, bezoek attractiepark, etc.
  • Afsluiting veld- en zaalseizoen

Acties

Korfballen kost geld. Naast het betalen van contributie houden wij twee­maal per jaar een actie, om onze kas te spekken, namelijk de worstenactie. Bij deze acties wordt van elk lid zijn of haar inzet verwacht.

• Senioren: € 50,00 per kwartaal (boven 20 jaar)
  • Senioren jong: € 42,00 per kwartaal (18 t/m 19 jaar)
  • Junioren: € 36,00 per kwartaal (14 t/m 17 jaar)
  • Aspiranten: € 28,00 per kwartaal (11 t/m 13 jaar)
  • Pupillen: € 22,00 per kwartaal (8 t/m 10 jaar)
  • Welpen: € 16,00 per kwartaal (onder 8 jaar)
  • Recreanten: € 26,00 per kwartaal
  • Overige leden: € 18,00 per kwartaal

Voor de contributie is bepalend welke leeftijd je hebt als lid op 30 juni, voor het seizoen begint. De contributie geschiedt door middel van automatische incasso in vier kwartalen, omstreeks:

• 30 augustus (contributie over augustus/ september/ oktober)
  • 30 November (contributie over november/ december/ januari)
  • 28 februari (contributie over februari/ maart/ april)
  • 30 mei (contributie over mei/ juni/ juli)

Opzeggen dient te gebeuren voor 1 juni of voor 1 december.