Winst voor korfballers d’Ommerdieck!

Onder perfecte weersomstandigheden vertrok d’Ommerdieck richting Kampen waar de wedstrijd tegen Dos Kampen 4 gespeeld zou gaan worden. Met een reservedame op de bank, Miranda Huzen, speelster van het tweede team, begon d’Ommerdieck vol goede moed aan de wedstrijd. Beginopstelling, aanval: Robert Batterink, Jasper Ekkelenkamp, Gerja Eijkenaar en Nienke Rijkeboer. Verdediging: Jasper Batterink, Stefan van Veldhuizen, Esther van Dijken en Astrid Aalbers.

D’Ommerdieck begon goed, maar het eerste doelpunt werd gescoord door Dos Kampen. Daarna  wist d’Ommerdieck maar liefst 8 keer achter elkaar te scoren. Allereerst  Gerja  Eykenaar met een zuiver afstand schot. In het andere vak werd er gescoord door Esther van Dijken  en door Jasper Batterink. Na de vakwissel, werd  er nogmaals gescoord door Gerja Eykenaar, waarna ook Robert Batterink een doelpunt op zijn naam zette. Hierna schoot Stefan van Veldhuizen raak.  Esther van Dijken scoorde nogmaals.. Als laatste schoot Jasper Ekkelenkamp raak . 1-8, Dos Kampen kwam terug door een aantal goede wissels,  5-8. Nienke Rijkeboer scoorde de 5-9. Dos Kampen bepaalde de ruststand op 7-9.

In de tweede helft was d’Ommerdieck  goed uit de kleedkamer gekomen., Zij schoten gelijk raak : twee doelpunten, achter elkaar Nienke Rijkeboer  en  Robert Batterink. Dos Kampen  schoot ook raak  enbracht de stand op 8-11. waarna Jasper Batterink  raak schoot . Hierna scoorden de dames van Dos Kampen tweemaal. Jasper Batterink wist raak te schieten en een strafworp te verzilveren . Jasper Ekkelenkamp schoot raak via een strafworp. Hierna kwam Dos Kampen nog weer sterk terug door drie keer te scoren, 13-15. Het laatste doelpunt was van Jasper Ekkelenkamp die een prachtige actie maakte  tijdens de vrije bal, waarna hij simpel de bal in de korf kon leggen. Eindstand 13-16.

Doelpuntenmakers : Jasper Batterink 4x, Jasper Ekkelenkamp 3x, Esther van Dijken 2x, Gerja Eykenaar 2x, Nienke Rijkeboer 2x, Robert Batterink 2x, Stefan van Veldhuizen 1x.

Door deze overwinning staat d’Ommerdieck op de tweede plaats. Zaterdag 18 mei speelt d’Ommerdieck thuis om 14.45 uur tegen Sparta 4 uit Zwolle. die op de eerste plaats staat.