Spannend duel tussen korfballers d’Ommerdieck en Blauw Zwart!

D’Ommerdieck speelde een uit-wedstrijd in Wierden tegen Blauw Zwart 3. Van te voren was er voorspeld, dat het een spannende wedstrijd zou worden. In de aanval van d’Ommerdieck stonden Gerja Eijkenaar, Nienke Rijkeboer, Jasper Ekkelenkamp en Martin Alteveer. In de verdediging Esther van Dijken, Astrid Aalbers, Jasper Batterink en Stefan van Veldhuizen.

In ’t begin tastten de teams elkaar af en probeerden zoveel mogelijk te scoren. Blauw Zwart wist het eerst te scoren, maar twee minuten later was er de gelijkmaker van d’Ommerdieck 1-1. D’Ommerdieck kwam zelfs even voor 1-2, maar Blauw Zwart zorgde voor 2-2 en 3-2. In dezelfde minuut was de stand weer gelijk 3-3. Daarna wist Blauw Zwart uit te lopen tot 6-3. Maar d’Ommerdieck gaf de moed niet op en bleef stug verdedigen en wist langzaam maar zeker de achterstand weg te werken 7-5, 8-6 en 8-7. Na 9-7 ging de rust in met de stand 9-8.

In de rust gaf coach Agnes Compagner aanwijzingen, die in de tweede helft uitgevoerd werden. Want na 10-8 bleef d’Ommerdieck goed hun eigen spel spelen en met heel goed verdedigen minder doelpunten door te laten. Er werd om en om gescoord. Na 10-9, werd het 11-9. En na 11-10 12-10. Daarna twee doelpunten op rij voor d’Ommerdieck en de stand was weer gelijk 12-12. Na 13-13 wist d’Ommerdieck voor te komen 13-14. Maar in de volgende minuut was de stand weer gelijk 14-14. In de laatste minuut schoot Blauw Zwart raak 15-14, maar d’Ommerdieck kreeg ook nog een kans en schoot de gelijkmaker er in 15-15. Blauw Zwart kon nog één aanval opzetten, maar miste.

Eindstand 15-15. Een goede uitslag van een spannende wedstrijd.

Doelpuntenmakers : Jasper Batterink 4x, Jasper Ekkelenkamp 4x, Martin Alteveer 3x, Stefan van Veldhuizen 2x, Astrid Aalbers en Gerja Eijkenaar allebei 1x.

Dit was de laatste wedstrijd van d’Ommerdieck in 2018. Op 5 januari 2019 speelt d’Ommerdieck 1 tegen Avereest 1 om 14.15 uur in Dedemsvaart.