Korfballers d’Ommerdieck winnen met dubbele cijfers.

De wedstrijd , die gepland stond op 26 mei, werd wegens de viering van het 40 jarig jubileum van d’Ommerdieck, verzet naar 17 mei. ‘

D’Ommerdieck ontving KIOS’45 2 uit Sibculo. De eerste wedstrijd tegen KIOS werd verloren met 16- 10, doordat Martin Alteveer geblesseerd raakte en er geen reserve speler was. De wedstrijd werd toen met 7 spelers uitgespeeld.

Nu stond er een uiterst gemoitveerd d’Ommerdieck team in het veld. In de aanval stonden Robert Batterink, Nienke Rijkeboer, Gerja Eijkenar en Jasper Ekkelenkamp. In de verdediging Astrid Aalbers, Jasper Batterink, Esther van Dijken en Martin Alteveer.

Al snel stond d’Ommerdieck voor met 3-0, waarna KIOS het eerste doelpunt maakte. 3-1. D’Ommerdieck bleef het tempo hoog houden en goede aanvallen opzetten. Het werd 6-1. KIOS kwam terug tot 6-3, waarna Nienke Rijkeboer voor de ruststand van 7-3 zorgde.

Na rust kwam Stefan van Veldhuizen in het veld voor Martin Alteveer. Vijf doelpunten op rij zorgden voor de riante voorsprong van 12-3. Nienke Rijkeboer wisselde met Carlijn Haan. KIOS kon nog tweemaal raak schieten 12-5. Na 14-5 werd er om en om gescoord. 14-6, 15-6 . De eindstand

was 16-7. Doelpuntenmakers :Gerja Eijkenaar 4x, Jasper Ekkelenkamp 2x, Martin Alteveer 2x, Stefan van Veldhuizen 2x, Esther van Dijken 2x, Jasper Batterink, Robert Batterink, Nienke Rijkeboer en Carlijn Haan.

De volgende wedstrijd is op 2 juni. Dan speelt d’Ommerdieck in Hardenberg tegen koploper Juventa 3. Aanvang 12.30 uur.