Elburg te sterk voor d’Ommerdieck.

Net als in de eerste wedstrijd bleken de korfballers van Elburg te sterk voor d’Ommerdieck. Ook nu speelde Elburg in een hoog tempo en schuwde het fysieke spel niet.

Bij d’Ommerdieck ontbrak Nienke Rijkeboer. In de basis stond Carlijn Haan. Vooral in ’t begin had d’Ommerdieck geen zuiverheid in het schot. Na een kwartier was het al 0-6. Jasper Ekkelenkamp schoot het eerste doelpunt voor d’Ommerdieck raak. Na 1-8 kon d’Ommerdieck viermaal op rij raak schieten 5-8.

De rust ging in met de stand 5-9. Na rust kwam Stefan van Veldhuizen in het veld voor Robert Batterink en Carlijn Haan wisselde met Femke Kuiers – Rijkeboer. Na 5-11 wist Gerja Eykenaar de korf te vinden. 6-11 Na 7-13 door Jasper Ekkelenkamp bleef Elburg in hoog tempo raak schieten 7-16. D’Ommerdieck doorzag het spel van Elburg en wist de bal lang in de aanval te houden. Daardoor kon d’Ommerdieck goede aanvallen opzetten, die resulteerden in zes doelpunten 13-19. De eindstand was 13-20.

Doelpuntenmakers : Gerja Eykenaar 5x, Astrid Aalbers 3x, Jasper Ekkelenkamp 3x, Jasper Batterink 2x. Door deze overwinning staat Elburg nu op de tweede plaats.

Zaterdag 7 maart speelt d’Ommerdieck 1 tegen Devinco 3 uit Deventer. Devinco staat op de vierde plaats. De wedstrijd begint om 14.45 uur in sporthal De Spil.