D’Ommerdieck niet opgewassen tegen Sparta.

De korfballers van d’Ommerdieck verloren in de thuiswedstrijd tegen Sparta 4 in de laatste minuut.( 9 – 10 ) Maar in de returnwedstrijd kon d’Ommerdieck niet veel beginnen tegen het zuiver schietende en kansen afmakende Sparta. Na 6-2 achterstand lukte het d’Ommerdieck niet om dichterbij te komen. De ruststand was 10-4. Na rust schoot Sparta viermaal op rij raak 14-4. Daarna kreeg d’Ommerdieck kansen , die ze wisten af te maken 14-6 en 16-8. De eindstand was 16-10.

Doelpuntenmakers : Martin Alteveer 3x, Esther van Dijken 2x, Astrid Aalbers 2x, Jasper Batterink, Jasper Ekkelenkamp en Stefan van Veldhuizen allen 1x.

Sparta staat nu bovenaan en d’Ommerdieck bezet de derde plaats. Zaterdag 1 juni speelt d’Ommerdieck in Zwolle tegen Oranje Zwart 4. Aanvang 12.30 uur