d’Ommerdieck eindigt in de veldcompetitie op de tweede plaats.

De wedstrijd van 26 mei werd in verband met het 40 jarig jubileum verzet naar donderdag 31 mei. d’Ommerdieck speelde in Wierden tegen Blauw Zwart 3.
Na 2-0 en 4-1 achterstand kwam d’Ommerdieck terug tot 5-4 en wist na 6-5 viermaal op rij te scoren, zodat de ruststand 6-9 was. Na rust wist d’Ommerdieck het tiende doelpunt raak te schieten. d’Ommerdieck bleef goede aanvallen opzetten en bij de stand 9-12 wisselde Jasper Ekkelenkamp voor Michiel Huzen.
Blauw Zwart wist nog tot 12-13 bij te komen, maar d’Ommerdieck bleek goed op schot te zijn en schoot zes maal achter elkaar raak. De eindstand was 12 -19.
Doelpuntenmakers : Jasper Batterink 5x, Martin Alteveer 5x ,Gerja Eijkenaar 2x, Michiel Huzen 2x, Jasper Ekkelenkamp 2x,Esther van Dijken, Astrid Aalbers, en Robert Batterink allen 1x.

Zaterdag 2 juni speelde d’Ommerdieck in Hardenberg tegen koploper Juventa 3. Juventa was al kampioen. De eerste wedstrijd tegen Juventa werd verloren met 10-24. d’Ommerdieck begon goed en wist een voorsprong op te bouwen van 1-4. Na 3-5 en 4-6 kwam Juventa gelijk 6-6. Maar d’Ommerdieck bleef doorgaan en na 7-7 wist Juventa tweemaal raak te schieten 9-7. d’Ommerdieck wist het achtste doelpunt raak te schieten 9-8. De ruststand was 12-8.
Ook in ’t begin van de tweede helft wist d’Ommerdieck de drie punten marge te behouden 13-10 en 14-11. Na 15-13 schoot Juventa driemaal raak 18-13. d’Ommerdieck gaf de moed niet op en wist in de slotperiode nog driemaal te scoren. Eindstand 18-16. En zo eindigde d’Ommerdieck op de tweede plaats.
Doelpuntenmakers: Jasper Batterink 3x, Martin Alteveer 2x, Astrid Aalbers 2x, Jasper Ekkelenkamp 2x, Robert Batterink 2x, Gerja Eijkenaar 2x , Nienke Rijkeboer 2x en Esther van Dijken.