D’ommerdieck 2 wint spannende wedstrijd van Groen-Zwart!

Het 1e hoefde niet te spelen dit weekend, echter hebben de spelers van het 2e een mooi verslag van hun spannende wedstrijd gemaakt!

Afgelopen zaterdag speelde D’ommerdieck 2 uit tegen Groen-zwart in Borne. Al vroeg op de dag werd er naar Borne gereden en om 11 uur stond D’ommerdieck in het veld. Met als basis opstelling; In de aanval Jeanine, Carla, Stefan en Robert. In de verdediging Femke, Janniek, Gert en Jasper E. D’ommerdieck was de eerste 10 minuten duidelijk nog niet wakker en Groen-zwart had het voortouw. Na 10 minuten schoot Robert raak en vervolgens nog een keer 0-2. Groen-zwart wist ook de korf te vinden en maakte 1-2. Beide partijen waren aan elkaar gewaagd maar D’ommerdieck nam het voortouw over van Groen-zwart. Jasper E maakte via een toegekende strafworp 1-3. Na de vakwissel kon Robert achter de korf een schotje verzilveren door weg te trekken bij een goeie actie van Stefan 1-4. Groen-zwart schoot hierna 2 keer raak 3-4. De ruststand was 4-5 door een schot van Miranda.

Na de rust scoorde Carla via een afstand schot. 4-6. Wat er gebeurde in de rust weet nog steeds niemand, maar D’ommerdieck was opeens de weg kwijt. Groen-zwart profiteerde maximaal en wist hun achterstand om te buigen naar een 10-6 voorsprong. Met nog 10 minuten te gaan wist Carla via een prachtige doorloopbal, afgemaakt met 1 hand D’ommerdieck weer op gang te krijgen 10-7. Robert wist raak te schieten 10-8. Wederom werd en gewisseld met de vakken en Gert, Jasper E, Janniek en Carlijn gingen op zoek naar de gelijkmakers. Carlijn wilde hierbij graag Gert aanspelen en gooide een lange bal richting de korf. De heeft Gert nooit bereikt, maar viel prachtig door de korf 10-9. De volgende aanval wist Carlijn nog een keer raak te gooien, nu met een normaal afstandsschot wat resulteerde in de gelijke stand 10-10 Er werd gewisseld met nog 3 minuten te spelen. Robert wist een strafworp de versieren door een fout van zijn tegenstander maar wist deze niet te benutten. In de laatste minuut bleef de aanval goed spelen en gretig op zoek naar een winnend doelpunt. Deze werd gemaakt Miranda, zij schoot van afstand raak en zorgde voor de 10-11. De scheidsrechter floot af een een leuke spannende wedstrijd werd gewonnen.

Doelpunten Robert 4, Miranda 2, Carla 2, Carlijn 2, Jasper E 1